• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
שלח פרטים
מגזין

שפה ויזואלית עיצובית לקידום החנות שלכם

חשיבות עסקית של עיצוב בחנויות

החנות היא אפיק תקשורת ישיר עם הלקוח. סביבת החנות מפזרת מידע על החנות באמצעים בלתי מילוליים, תוך שימוש בצבע, טקסטורה, ואפילו ריח.

עיצוב חנות משפיע על הבחירה אם להיכנס לחנות. כסטודנטית ללא פרוטה, אמנע מלהיכנס לחנות בגדים שנראית יוקרתית מדי, במחשבה שהיא מעבר לכיסי. העיצוב הוא מה שהשפיע עלי בהחלטה אם להיכנס לחנות. במידה והחנות פונה לקהל יעד אמיד, המיצוב שלה (הדרך שהיא מציגה את עצמה) תואם, אך אם מדובר בחנות שפונה לסטודנטים למשל, העיצוב שלה מבריח את הלקוחות. לחצו על הקישור הבא לצפייה בתיק עבודות של עיצוב חנויות.

 

עיצוב חנויות נכון מדגיש את בידול החנות והמיוחדות שלה

 

יוצא מכך, שעיצוב לא צריך להיות יפה או צבעוני, אלא נכון. עליו לשדר מסר ברור לקהל היעד המתאים. לשם כך יש להגדיר את קהל היעד, לאפיין אותו ולאחר מכן לבנות שפה ויזואלית שתעביר את המסר הרצוי.

עיצוב חנות שמוכר

עיצוב חנויות נכון נבנה על ידי מעצבת פנים, שביחד עם בעלי החנות תבנה את המסר הרצוי בהתאם לקהל היעד, ולאחר מכן תבחר את האלמנטים החזותיים שיתאימו למסר. האלמנטים החזותיים כוללים את צבע הקירות, גובה התקרה, סידור התצוגה, רוחב המעברים בחנות ועוד ניואנסים קטנים שפועלים עלינו בצורה בלתי מודעת כלקוחות, למשל תקרה נמוכה תיצור אווירת חמימות ותתאים לבית קפה בסגנון כפרי, וכיוצא בזה.

מחקרים בהתנהגות צרכנים מראים כי לבד מעיצוב שמתכתב עם אופי החנות, לקונים יש הרגלי קניה שיש להביא בחשבון בעת העיצוב וניתן אף לרתום אותם להגדלת הקניה. כך למשל מחקרים מצאו שבעמידה בתור לקופה לקונים יש זמן, בזמן הזה הם נזכרים בדברים ששכחו לרכוש, לכן הסופר ליד הקופות ניתן למצוא מגוון של מוצרים מקטגוריות שונות. או למשל מוצרי חלב שכל משפחה קונה, נמצאים בסוף הסופר כדי להביא את הלקוח להסתובב בחנות ולקנות פריטים נוספים בינתיים.

בהתאם לקהל היעד של החנות יש להנגיש את החנות ולעצב אותה כך שתהיה נוחה לקניה, הן מבחינת בניית תצוגה ברורה של פריטים עוד בשלב עיצוב הפנים והן מבחינת הנוחות להסתובב בין המדפים.

עיצוב חנויות נכון ממנף את שטח הפרסום הרחב שעומד לרשותינו- החנות עצמה- ומנצל אותו כדי להעמיק את הבידול והמיוחדות של החנות, וליצור שפה ויזואלית שתפנה ללקוח דרך החושים.

 

 

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ אישית - מלאו את פרטיכם:
חזרה למגזין