• ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
להצעה משתלמת
שלח פרטים
מגזין

איך משלבים ביעילות בין עבודת הקבלן שיפוצים לעבודה של מעצבת פנים?

ראוי לציון שאני נוהגת לשכור ולעבוד עם קבלנים מיומנים המוכרים לי היטב ומתמקדת בפרויקטים גדולים. במקרה של הזמנת פרויקט מצדכם, לא תדרשו לדאוג לגבי מציאת קבלן שיפוצים אמין ואיכותי, שכן הכול כלול בשירות שאני מציעה. על כן המאמר הבא מכוון לכל אלו שמעוניינים בקבלן ספציפי שיבצע את העבודות מכל סיבה שלא תהיה.

להזמנת עבודה עבור פרויקט עיצוב מקיף בתקציב גדול למשרדים, וילה או דירת יוקרה צרו איתי קשר ונדבר פרקטית

מעצבת הפנים דואגת שתוצאות השיפוץ יביאו ליצירת חלל נעים ומעוצב. קבלן השיפוץ אחראי על העבודה בפועל. לשניהם מטרה זהה, אך לעיתים, כמו במקרה המתואר לעיל, הסנכרון וחלוקת העבודה לא ברורים מספיק. כדי לוודא שהשיפוץ יצא לדרכו ויתקדם כראוי יש לקבוע גבולות סמכות וכללי עבודה משותפים מראש. איך משלבים מעצבת פנים בשיפוצים ויוצרים שיתוף פעולה בין השניים?

סינכרון בין קבלן למעצבת פניםהמעצבת היא ה'סוכנת' של הלקוח

משום שהמטרה של המעצבת ושל קבלן השיפוצים זהה, שילוב העבודה בין השניים נעשה רק מבחינה לוגיסטית. עוד טרם תחילת העבודה, מחליטים שהמעצב/ת יהיו אחראים על הפרויקט מטעם המזמין והוא הפרסונה שעובדת מול הקבלן, כך שכל מה שנסגר מול המעצבת בעצם מאושר מול הלקוח. החלטה זו תאפשר לקבלן להתחיל בעבודה מיד לאחר קבלת הדרישות מהמעצבת בלי צורך באישור מחדש של מזמין העבודה. כמו כן, המעצבת היא זו שתבדוק את העבודה ותבצע שינויים קטנים ומידיים ברגע האחרון, ולכן יש לתת לה סמכות לייצג את הלקוח מול הקבלן לשם עבודה יעילה יותר ובכדי לא לעקב את העבודה.

הכנה מראש

דואגים שהמעצבת תבנה עם אנשי המקצוע המתאימים תוכניות לתכנון המבנה של הבית. לדוגמא, בשיתוף עם הקבלן והנדסאי בניין מכינה המעצבת תוכנית בנייה או הריסה, עם חשמלאי מוסמך בונים תוכנית חשמל לכל הבית, אינסטלציה, כתב כמויות וכד' מראש עוד לפני תחילת העבודה, כך שהקבלן יקבל לידיו תוכנית עבודה גמורה אותה ניתן להתחיל מיד לבצע. אחרת, הקבלן יתחיל עבודה בלי לדעת מה התוצאה הסופית הרצויה. מרבית הפעמים רוצים לחסוך בזמן ושולחים את הקבלן להתחיל בעבודה עוד טרם המעצבת סיימה להכין את כל התוכניות והשרטוטים הנדרשים. שיטת עבודה זו אינה חוסכת זמן, משום שאם יהיה צורך לתקן את עבודת הקבלן העלויות ומשך זמן העבודה רק יגדלו.

תיאום כוונות בין המעצבת לקבלן

התיאום בין המעצבת לקבלן הוא לא פחות מקריטי, במיוחד בשלושת השלבים האחרונים של התהליך העיצובי. דואגים שהקבלן והמעצבת יפגשו באתר ויעברו יחד על כל העבודה, כך שכל העבודה תהיה ברורה לכל הנוגעים בדבר עוד טרם תחילת העבודה. במידה ויש שינויים הם מוחלטים לפני ביצוע וכן מתקבלים אישורים לתוספות או קיזוזים בהתאם. על המעצבת להכין מראש את כל התוכניות וכתב הכמויות הנחוצים לקבלן, לאחר מסירתם יקיימו השניים פגישת הסבר והבהרה ויערכו שינויים בהתאם, כאשר מוסכם על כל הצדדים כי מעצבת הפנים היא נציגת המזמין. בצורה כזו השיפוץ יתנהל בצורה תקינה ושוטפת.  

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ אישית - מלאו את פרטיכם:
חזרה למגזין